torsdag 25 november 2010

"Min bästa vän är pappa"

Det fortsätter att snöa och snöa men jag tänker sluta tjata om det. Det får alla andra på Facebook göra :P

J har varit hemma från dagis hela veckan, förutom igår för att hon är så förkyld. Världens hosta och är jätte snorig. Nu får hon vara hemma resten av veckan efter som att min käre vän Jessica kommer hit imorgon ändå från dalarna med sina två barn! Jag längtar så otroligt mycket till det! Hon har aldrig varit här hos oss i sthlm så därför blir det extra kul. Och J ska få leka med sin bästis.
Igår berättade jag för J att pappa hade skickat ett brev till oss. Jag berättade att han ville att jag skulle tala om för henne att han saknade henne och att hon var världens finaste och snällaste flicka. När jag hade sagt det sa hon "Tack så mycket mamma". Så himla tacksam för allt. Hon är då verkligen inte bortskämd hon inte! Det känns så himla skönt. Jag blir så irriterad på folk som skämmer bort sina ungar med allt man kan tänka sig och till slut blir ungarna så himla bortskämda, elaka och odrägliga. Jag hoppas verkligen att J aldrig blir så. Det är klart att det är roligt att skämma bort sina barn, men man behöver inte göra det varje dag. Jag kommer ihåg när jag var liten. Vi åt pizza kanske en gång varannan månad och shit vad gott det var då när vi väl åt det! Det var ju rena festen och man var svin lycklig :) Det är så jag vill att det ska vara.

Vi har ju äntligen fått vårat nya telefonummer till hemtelefonen nu, men vi kan fortfarande inte ansöka om telefontillstånd tills A har kommit till den nya anstalten . Så om vi har tur skickar han ett brev nästa måndag. Då har vi fått det till på onsdag. Då kan jag skriva vårat nya telefon nummer så har han fått det tills på fredag. Så om två veckor har vi väl hunnit få det. Men då lär ju vi skriva på och få det godkänt så det dröjer väl en tre veckor tills vi får prata. Helt sjukt att det ska behöva ta sån lång tid att få igång saker. Men vad ska man göra, det är väl bara att gilla läget...
J höll på att fråga mig idag vilka mina kompisar var, så jag räknade upp några stycken och då sa hon: "Pappa är min bästa vän. För jag älskar honom och han älskar mig" Kan man som pappa önska sig att höra något finare än det? Själv springer man runt som en betjänt åt henne och servar hela dagarna :P

3 kommentarer:

  1. A ska vara så tacksam å glad att han fått en sån fin dotter som alltid säger att hon älskar honom å att han är hennes bästa vän, vad kan man mer önska sig som far än dom orden? =) De är bara tråkigt att han inte får höra dom själv första gången hon säger såna saker.. Även om du är J:s betjänt så är du nog åxå hennes bästa vän men de kan hon ju inte säga när du är med henne 24/7, dig hinner hon aldrig sakna på samma vis.. Ni/du har gjort ett toppen jobb med J, hon är så underbar och go <3 Saknar er massor <3
    //Tant Johanna =)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen synd att ha missar det första gången hon säger det :( Men då får väl jag vara glad ia att jag får höra det... Ja världens bästa tjej är hon :) aww tack Johanna :) <3

    SvaraRadera
  3. Men Elin lilla gumman! Jag tror tårarna aldrig ska sluta rinna =( Vad fint du skriver, o du är så bra! Kämpar på med Joline o du verkar kunna förklara på rätt sätt för henne. Har känt dig i så många år o du blir bara starkare för varje dag som går. Ge Joline en stor kram från mig. Tänker på er! Många bamsekramar Therese

    SvaraRadera