onsdag 1 december 2010

Tillstånd tillstånd tillstånd...

Hej hopp! Får se om jag klarar av att skriva ett inlägg. Mina fingrar är alldeles stelfrusna, men då kanske det är bra att jag rör lite på dom =)

Igår fick jag brev från A. Han skickade sin nya adress, så nu kan vi äntligen skriva som vanligt igen. Fick även papper om besökstillstånd och telefontillstånd. Det skulle ta upp till 4 veckor för att få igenom telefontillståndet, hur lång tid kommer det då inte ta att få ett besökstillstånd? Så han får nu ansöka om enskilda telefonsamtal till min mobil, men då är ju samtalen avlyssnade. Det kommer dom inte att vara när vi får igenom det riktiga tillståndet för hemtelefonen. Det kommer bli skönt att få prata ifred. Att få prata om privata saker som man inte vill att en okänd människa ska veta om. Dessutom har A väldigt svårt att visa sig svag inför andra, speciellt för poliser och vakter, så då blir det extra påfrestande för honom. Men jag skickade iaf in papperna så fort jag kunde så det slipper ta onödigt lång tid.
På kvällen ringde det en man från A:s anstalt. A hade ansökt om telefontillstånd till min mobil och han skulle kolla upp så att det var mitt nr och att jag var med på att ha ett samtal med A. A hade även hälsat att vi skulle koppla in hemtelefonen idag för att det är enklare och det går fortare att få enskilda tillstånd till det. Så jag ska springa och köpa en telefon idag så kanske han ringer ikväll. Blir råskitz över att vi nyss gav bort våran enda hemtelefon. Så jag tänker då inte köpa nåt fancy. Ska gå till ÖoB och köpa den fulaste dom har bara för att jag är så irriterad. Vi ska ändå bara ha den för att J och A ska få prata med varandra. Annars ska vi inte använda den alls. Så då kvittar det vad det är för telefon.

Sen så kunde jag inte hålla mig igår. Jag var tvungen att köpa lite mer julklappar till J. Jag vill ju att hon ska ha nåt snyggt på sig på själva julafton så det blev detta:

Jättefint tycker jag. Som mina närmaste vet är jag ju nästan allergisk mot klänningar så det får bli det här istället. Hon kommer ändå vara finast i världen =) Nu ska jag fixa lite inför helgen för då åker vi hem och hälsar på i dalarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar