onsdag 22 december 2010

Äntligen!

Igår när vi kom hem från jobb och dagis så ringde det på hemtelefonen så fort vi kom innanför dörren och när jag svarade så var det A. Telefontillståndet hade äntligen gått igenom! Kändes helt sjukt att få prata fritt utan att någon annan lyssnade och att vi fick prata i typ en timme. J och A pratade jätte länge och det kändes så skönt. Det tog bara över en månad att få det fixat. Slöarslen! Tydligen hade A fått träffa en barnombudsman förra veckan och han hade bett henne att hon skulle skynda på beslutet eftersom att det är för J:s skull som vi har ansökt om det. Så det verkar som att det tog lite fart då för jag fick även besökstillståndet idag. Att det ska vara så svårt och fatta när det handlar om ett barn... Men tydligen så hade dom sagt fel till A när han frågade om det behödes en speciell lapp till J om besökstillståndet och då sa dom att det inte behövdes utan att dom skulle ringa mig sen när jag har fått tillståndet. Så skulle vi ta allt om J då. Men icke. Då hade dom kommit och sagt igår att han var tvungen att skicka en lapp för J också. Jag blir tokig! Det lär ju inte vara första gången någon har frågor om tillstånden så då borde dom ju veta. Så jag lär väl vänta ytterligare en månad för att få tillståndet för J. Jag tänker ju inte åka dit utan henne. Jag åker enbart dit för J:s skull och får hon inte åka dit så har ju inte jag något där och göra. Och som tur var blev jag beviljad obevakade besök.

Det verkar som att det mesta börjar lösa sig nu iaf. Men det har ju gått lång tid så det är väl inte mer än rätt. Jag och min syrra har börjat förbereda julmaten idag. Har gjort en Jansson och så ska vi baka bröd. Och så ska vi ta upp julgranen pch klä den. Jag brukar ju vara stenhård på att göra det dagen innan julafton men jag är själv med J imorrn och jag orkar inte hålla på och fixa allt det då. Helt sjukt att det är julafton om två dagar! Nu håller jag på att avlida av trötthet så vi hörs väl imorrn!

2 kommentarer:

  1. Å vad glad jag blir för eran skull =) Gud vad roligt! Vad Anders måste vara glad nu =) Hoppas det går fort. Här sitter jag o gnäller på min blogg hur sur jag är. Finns ju faktiskt saker som är betydligt vesentligare =) God jul på er. Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. åh vilka nötter. Blir så less när jag läser när det håller på och segar sådär. Som du skrev, de lär ju inte vara första gången de för frågor om tillstånden, det lär ju hända väldigt ofta. Känns som de "låtsas" att de inte vet för att straffa lite extra typ. Nötter!

    Vad mysigt att hålla på och baka och laga mat ihop innför julen :) Hoppas ni får en riktigt bra jul! PUSS

    SvaraRadera