måndag 20 december 2010

Stackars dagis, stackars mig

Shit vad jag är trött! Kom hem från jobbet för 2 timmar sen, lagade mat och håller nu på att däcka totalt. Det märks att jag inte är van, tur att jag bara jobbar imorrn och sen är jag julledig :) Fast egentligen hade jag velat jobba, men dagis hade ju redan lagt sina scheman inför julen så då kunde jag ju inte helt plötsligt ändra tider när jag började jobba. Jag blev så sur idag när jag hämtade J på dagis. För jag berättade för personalen att jag ska jobba 8.30-17.00 och eftersom att det tar en timme att åka från jobbet skulle jag behöva hämta J runt 18.00 på dagis och det blev så sura miner. Dom fick det att låta som om det skulle vara helt omöjligt att ha öppet dagis till kl 18.00. Liksom va fan. Dom kan åtminsone ha öppet till 18.30 tycker jag. Så dom skulle ha möte om det. Men jag vet vart skon klämmer. Och det är att dom är så bortskämda med att få gå hem typ halv fem varje dag och nu måste stackrarna vara kvar till 18.15. Oj oj stackars dom! Om dom börjar dribbla ska jag ringa och hetsa på kommunen så får dom sätta J på ett annat dagis isf :/

Allt blir så himla mycket jobbigare bara för att man är ensamstående. Jag har ingen annan som kan hämta J på dagis eftersom att min syster också jobbar. Man blir lämnad utanför hela tiden och det känns som att man ska bli straffad bara för att man inte har någon pappa delaktig. Jag har faktiskt inte valt att det ska vara så här. Och oavsett om man väljer det eller inte så ska man fan ha samma möjligheter som föräldrar som är tillsammans.

Nåväl. Hade fått julkort från A idag. Ett som var till mig och sen ett stort till J som spelade julmusik. Så jag tänkte att hon skulle få sitt på julaftons morgon. Det blir roligare om hon får det då. Så kan jag läsa för henne vad det står i. Hon kommer bli så glad :)
Nu är det dags att dra på sig den gamla nattsärken för klockan ringer 05.20 imorrn. Gonni!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att ni fick julkort båda 2 =) Det blir nog mkt roligare för J om du ger henne det på julafton, får ju pappa vara "med" lite iaf. Angående dagis så har dom skylldighet att ha öppet till 18,00 minst, beroende på när dom öppnar på mornarna. Så det är nog inte så mkt att dividera om för dom, å vad sur jag blir. Hoppas ni får en bra jul. Ge J en stor kram ifrån mig =) Kram

    SvaraRadera
  2. Störande dagis! Nu när de väl löst sig med jobb för dig så tycker man ju iaf de kan verka lite glada för din skull. Dagisen i smb har ju fan öppet till 18.30, då borde latkärringarna också kunna ha det.

    Vad skoj med julkort för Joline :) Då blir hon säkert glad!

    och du är så duktig som jobbar och står i :) Så glad för din skull. PUSS

    SvaraRadera
  3. Ja latkärringar är verkligen vad dom är! Blir fett störd! Det ska alltid vara nåt som krånglar! Jag ska ringa och skitza till kommunen och ta reda på vad dom har för normer om öppetider...
    Hoppas ni får en bra jul båda två! Och tack för att du är så snäll mysis =)

    Puss o kram och GOD JUL!

    SvaraRadera