onsdag 19 januari 2011

Mitt klagomål till Taxi Sthlm

Hej!
 
Jag har tidigare haft bra erfarenheter från ert bolag men i lördags den 15/1 blev jag väldigt besviken.
Jag beställde en taxi från Österåkeranstalten kl 16:13. Då fick jag till svar att det kunde dröja upp till 20 min innan ni kunde få tag i en bil. "0 min senare blir jag uppringd av er och får frågan om jag fortfarande vill stå i kö och jag svarar ja. Efter ytterligare 20 min ringer jag själv upp er och frågar om det finns någon bil i närheten och får till svar att ni ska skynda på ärendet så jag snart kan få en taxi. Efter 1 tim och 10 min från mitt första samtal ringer jag upp er igen då jag ej har har hört något blir jag kopplad mellan olika telefonister för att ni ska leta reda på min beställning. När jag kommer fram till sista telefonisten säger hon att det inte alls finns någon beställning till Österåkeranstalten och att mitt telefon nummer ej finns registrerat. Jag påpekar att ni t.o.m har ringt upp mig på mitt nummer för ca 40 min sedan, men ändå får jag till svar att mitt nr inte finns registrerat. Då erbjuder ni mig att göra en ny beställning, som ni befarar kommer ta lika lång tid som jag redan har väntat.
 
Jag tycker detta är under all kritik. Jag stod ute i 1 timme och 15 med min treåriga dotter i minus grader, sen eftermiddag, innan jag fick skjuts av en förbiåkande bil. En "ursäkt" jag fick var att ingen taxiförare ville åka utanför innerstaden. Alla ska väl ha rätt att få en taxibil i erat område samt att det ändå inte ursäktar att min beställning helt plötsligt försvunnit. Jag anser att jag borde få någon slags ersättning samt en uppriktig ursäkt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar